Home » » Aloe Cleanser

Aloe Cleanser


SET JERAGAT!!!!
Guna 4 item ni Aloe Cleanser + AloeGelly + Epiblanc + firming day lotion

JERAGAT

Masalah jeragat memang tak siapa yang mahu. Namun ia boleh saja terjadi kepada kulit wajah. Cuaca yang panas, pendedahan yang berlebihan kulit terhadap panas mentari menyebabkan kulit terbakar. Asalnya setiap kita ada lembapan semulajadi di bawah kulit. melanin di bawah kulit membantu memberi perlindungan kepada kulit. apabila sel kulit terbakar, ia menghasilkan pigmentasi. Inilah yang menyebabkan terjadinya jeragat. apabila kita memakai bedak, bahan kimia yang terdapat dalam produk memberi efek parah kepada kulit. kulit menjadi lebih sensitif apabila lapisan bedak yang tidak mempunyai pelindung uv atau tabir suria yang dipanggil spf.


jeragat terjadi kepada sesiapa sahaja samada kulit jnis berminyak, kering ataupon kombinasi. Namun, individu yang jnis kulit keringlah yang paling cenderung untuk mendapat jeragat. ini adalah kerana kulit mereka kurang minyak semulajadi menyebabkan melanin di bawah kulit tbakar mnbantuk pigtasi.


Biasanya individu yang berkulit matang atau lebih tepat yang sudah berumur, kulit akan menjadi kering. Ketika inilah pigmentasi mula terhasil. mula-mula kita akan dapati bintik-bintik gelap atau tompok-tompok legap mula timbul di wajah. lama-lama, akan terjadi kerak yang tebal kerana sel kulit yang terbakar itu tidak dirawat atau diganti baru. 


Kadang-kadang, pigmentasi mjadi lebih buruk disebabkan oleh bahan kimia produk murah yang kita guna. Kulit akan menjadi lebih sensitif dan radang. Sebaiknya, kita tidak terus menerus memakai produk yang bahan kimianya membahayakan kulit kerana ia bukan sahaja meracun kulit, tetapi juga meresap dan menyerap ke dalam salur darah dan meracun hati kita. dibimbangi kita akan mendapat kanser hati.

Bolehkah jeragat dipulihkan?
JAWAPANNYA - Boleh.

RAWATLAH KULIT WAJAH
1 -cucilah wajah. Aloe Cleancer amat sesuai untuk kulit kering dan matang.

2-Bagi parut jeragat yang agak tebal... gunakan gel aloevera. sapu nipis pada jeragat setelah muka dicuci.

3-Dalam masa dua minggu... setelah parut kelihatan kemerahan atau menipis, sapu pula forever epiblanc untuk memudarkan lagi tompokan gelap. Epiblanc ini agak kecil. ia memang kelihatan sedikit tetapi ia adalah rumusan berkuasa untuk memberi kesan terbaik pada kulit. ia mampu mencerahkan semula kulit wajah yang bertompok ataupun yang kusam.

4-semasa dan setelah kulit dirawat, berikan perlindungan pada kulit. gunakan firming day lotion di sebelah siang bagi melindungi kulit. ia mempunyai emolien yang mampu memelihara kelembapan kulit. Ia juga mampu menahan cahaya ultra ungu daripada mengganggu kulit. cahaya ultra ungu amat bahaya kerana ia boleh menyebabkan kulit terbakar atau boleh menyebabkan terjadinya pigmentasi.

Berminat dengan Set Jeragat Forever???
Share this article :
SELAMAT DATANG KE CMK MALL
 
Customer Service | +6010 8672810 (WhatsApp Only)
Copyright © 2020. CMK MALL | All Rights Reserved